Výsledky adopční kampaně
06. 02. 2013
Rekordní čísla – pražská zoo získala díky poslední vánoční kampani příspěvky ve výši 3,5 mil. Kč na oblíbenou adopci zvířat!
Reklamní kampaň ADOPTUJEŠ MĚ? jsme na sklonku loňského roku pojali v novém grafickém stylu. Namísto bílého pozadí jsme zvolili barvené plochy s vánočními a zimními symboly, sdělení a výzvu k adopci jsme se snažili rozveselit různými slogany. „Tváří“ kampaně se stalo šest druhů – sirotků: ropucha jihoafrická, makak vepří, orlosup bradatý, lama vikuňa, bažant Edwardsův a chřestýš kostkovaný. Kampaň se začátkem listopadu objevila v pražských ulicích na billboardech a citylightech, dále je u mediálních partnerů pražské zoo realizována inzerce (MAFRA, Egmont) a TV spoty (kanály TV PRIMA, Óčko).
Časopis Strategie zařadil billboard s motivem bažanta Ewardsova na druhé až třetí místo v hodnocení outdoorových kampaní v měsíci prosinci 2012.
Od začátku listopadu 2012 do konce ledna 2013 se podařilo získat 3 480 632 Kč, což je dosavadní nejlepší výsledek v historii adopčních kampaní (níže uvádíme srovnání posledních 4 let).
Ze zvířat, která se objevila v kampani, jednoznačně zvítězila ropucha jihoafrická s 42 novými sponzory, druhé místo osadila lama vikuňa (39) a třetí chřestýš kostkovaný (25).
V celkovém srovnání všech zvířat z pražské zoo stále vede psoun prériový se 132 dárci (stav k 31. lednu), zřejmě pro svou oblibu u dětských sponzorů a dostupnost příspěvku (1 000 Kč/rok), na druhém místě je ze stejných důvodů vakoveverka létavá (98) a na třetím - stálice těchto statistik - tučňák Humboldtův (83 dárců, adopce 5 000 Kč/rok).
Zdá se, že nové pojetí zabralo. Pražská zoo všem dárcům velmi děkuje!
Srovnání výsledků adopční kampaně 2009 - 2012