Výsledky veřejného výzkumu v Zoo Praha

Od února 2006 do ledna 2007 proběhl v pražské zoo návštěvnický výzkum
Hlavním cílem tohoto šetření, realizovaného společností IBRS metodou osobního dotazování u východu ze zoo, bylo zjistit profil návštěvníka a způsob jeho dopravy do zoo, dále parametry týkající se spokojenosti návštěvníků, četnosti návštěv, délky jedné návštěvy a oblíbenosti jednotlivých pavilonů a expozic zoo, působení a hodnocení reklamy.
Dotazování proběhlo v 6 vlnách v různých ročních obdobích, celkově bylo osloveno 5.760 respondentů.
V této tiskové zprávě uvádíme jen základní přehled zajímavých výsledků, podrobnější materiál naleznete v rubrice EXKLUZIVNĚ.
- struktura návštěvníků a způsob dopravy:
- z celkového počtu je 89% Čechů a 11% cizinců
- více naž polovina návštěvníků je z Prahy, 1/5 pak ze středočeského kraje, nejčastěji Praha-západ, Kladno, Mělník
- nižší podíl Pražanů je o letních prázdninách, kdy do zoo jezdí častěji zahraniční i tuzemští turisté
- ze zahraničních turistů jich je nejvíce z Německa, Ruska a zemí bývalého Sovětského svazu
- automobilem se dopravuje do zoo 57%, MHD 34%, pěšky ze Stromovky 3%, pěšky z Bohnic další 3%, parníkem 2%, turistickým autobusem 2% a na kole 1% respondentů
- Důvody návštěvy zoo
- celkově uvádí respondnenti spontánně jako důvod návštěvy zvířata (27%), děti (25%), výlet (17%); na rande chodí do zoo 2% respondentů
- z hlediska důležitosti důvodů jsou na prvním místě hezké počasí a děti, nejméně důležité jsou akce pořádané v zoo
- Četnost návštěv, délka návštěvy
- průměrně navštíví respondnenti Zoo Praha 1,8x ročně, vyšší četnost je u návštěvníků, kteří byli v zoo na podzim a v zimě
- návštěvníci tráví v zoo v průměru 3,7 hodiny
- nejvíce času věnovali návštěvníci pavilonu Indonéská džungle a pavilonu goril, tato dvě místa zároveň považují za nejatraktivnější z celé zoo; za nejméně zajímavé považují respondenti ptačí expozice
- Spokojenost návštěvníků, co postrádají
- ve všech sledovaných obdobích byla vysoká míra spokojenosti
- nejvíce byli respondnenti spokojeni s péčí o zvířata a areál zoo
- kritickým parametrem spokojenosti byla cena vstupného
- nižší míra spokojenosti je také s gastronomickými službami a akcemi pořádanými v Zoo Praha
- 1/3 dotázaných uvedla, že jim v zoo něco chybí – nejčastěji konkrétní druhy zvířat – nejvíce krokodýli (6%), nosorožci (3%), hnědí medvědi (2%), šimpanzi (2%)
- k nejčastějším návrhům na zlepšení patří větší výběhy a lepší gastronomické služby, v zimním období se objevily často návrhy na vylepšení pavilonu slonů
- Znalost a hodnocení reklamy na Zoo Praha
- reklamu na pražskou zoo zaznamenalo 3/5 respondentů, nejvíce je oslovil motiv s gorilím mládětem Mojou (35%)
- k návštěvě zoo reklama motivovala třetinu těch, kteří zaznamenal nějakou reklamu na zoo
- téměř všichni respondnenti hodnotili reklamu jako atraktivní a srozumitelnou

ZOOPRAHA.CZ
Zvířata a expozice
- Lexikon zvířat
- Pomáháme jim přežít
- Kam v zoo
- Expozice mimo areál zoo
- Zoo v číslech
- Zvířecí osobnosti
- Zvířata se učí
Multimédia
Kontakt
- Zoologická zahrada hl. m. Prahy
U Trojského zámku 120/3
171 00 Praha 7
Tel.: +420 296 112 230
Datová schránka ID: es6fem5
e-mail: pr@zoopraha.cz
Press
Partneři Zoo Praha
Ostatní